Seminar Kecemerlangan PMR

Assalamualaikum,
Hari isnin dengan selasa aku tak ada dekat sekolah kena pergi ke seminar kecemerlangan pmr 2012 dekat Pejabat Pelajaran Daerah Mersing di Dewan Al-Azhar Blok B, PPD Mersing. Seramai 100 pelajar yang menyertai program tersebut cuma pelajar SMK SRI MERSING sahaja tidak menghantar wakil. Tak tahu sebab. "Sekolah elit siapa nak masuk ke seminar ni kan?" - Kawan..


26.03.2012
Hari pertama masuk ke dewan tersebut dengan penuh gelisah dan tergesa-gesa sebab kami datang lambat dan menyebabkan semua pelajar tengok kami dengan penuh fokus. Kawan "Macam artis pulak kita semua kan? Hahahaha" Semua gelak -___- Masa pertama Subjek Bahasa Melayu tak tahu nak cakap apa sebab boring sangat Hikhik. Masa kedua Subjek Sains Hm, memang best dan apa yang cikgu sampaikan tu aku cepat dan mudah ingat Hehehe. Masa ketiga Subjek Pendidikan Islam cikgunya ingat ke tegas rupanya suka buat lawak dan yang paling lawak masa bab ini : 


Cikgu : Jangan lupa dan selalu FOKUS !
Murid : Ye... cikgu ! Hehe
Cikgu : Haa, lagi satu jangan lupa TITIK ok? Ulang suara TITIK tu sambil tunjuk.
Murid : Hahahahahaha. pelajar lelaki fikir lain semua.
Cikgu : Tengok tu, lelaki-lelaki fikir lain je keje dia..
motif?
Habis ceramah sampai petang aku jalan kaki balik rumah *foreveraloneface.jpg* Masa otw nak balik rumah tiba-tiba ada budak lelaki kacau aku so apa lagi straight to the point sambil watlek dengan budak lelaki tu Kihkihkih.__.


27.03.2012
Masuk hari yang terakhir, first, subjek sejarah. Oh my~~~ Boring plus bengang gila masa sejarah sebab tiga soalan dorang jawab salah semua boooooo K. malu gila >.< Second, subjek mathematics Oyeah! Itu yang dinantikan oleh aku sebab subjek tu lah yang paling aku suka :D Yang buat Ucapannya Ayah Hanisz Shuhada tu ala yang cecomel tu Hahah K. Pastu masa untuk makan tengahari aku terus balik ke wawasan makan dekat warung jalan kaki sesorang kebetulan Azan Zohor telah masuk so solat lah dulu.


Habis solat jalan kaki pergi sana. Masa on the way, ada budak SMK Anjung Batu entah siapa nama muka tak tahu usha "Phewiit, hai awak" Me dalam hati gelinyeww plus poyo gileww dan teruskan perjalanan.. Hmmm~ 


Subjek terakhir ialah Bahasa Inggeris dan cikgu kita orang pun datang duduk belakang. Masa tengah buat Bahasa Inggeris tiba-tiba si mamat Imkeyas tu bagi surat -__-

Imkeyas : Weh, ada budak nak nombor telepon "lukis dari kedudukan tempat duduknya dan bulat budak yang nak number telepon aku.."
Me : Errr.. sambil tengok tempat duduk tu.. 
Dear crush, thanks for the keychain :p
Then, dalam 5minit aku buat bodoh je fokus apa yang cikgu Bahasa Inggeris ajar. Budak lelaki belakang buat bising sambil panggil nama aku and paling menyampah sekali dorang balik pemadam dekat aku. Me? Tak ada respon pun buat cool jeh sepanjang tu then dorang cakap "Weh, dia tak ada effect pun? Sombong beb" Imkeyas cakap A'ah dia memang macam tu sombong. Oh mai god, masa tu aku dah mula terasa sangat-sangat tapi aku still watlek watcool :-) Uhukss~ 


Suddenly, Me was "pusing belakang" Ada budak lelaki senyum sambil tunjuk handphone and me was smile back plus blur dekat situ. Haha. Rupanya nak nama fesbuk or twitter si Imkeyas salah tulis. Hahaha -___- 


Lepas tu, ada penyampaian sijil dan diarahkan setiap sekolah wakil untuk tampil kedepan. Dan aku cakap "Weh kau ahh gi wakil *tunjuk imkeyas*" Cikgu suruh aku wakil ahh nervous gila aku padahal belUm lagi turn. Suddenly "Dijemput SMK PAI CHEE untuk mengambil sijil tersebut" Me "walk away" Semua tepuk tangan sambil "Wuuuuuuuuuuu" Budak perempuan semua tengok aku dari naik atas pentas sehingga aku duduk cer korang bayangkan betapa malunya weh >.< Hmmm~ 
Baju tu Hahahaha
K.. masa nak balik ada budak cakap "Bubye, kalau ada jodoh jumpa lagi" Weh nak tahu siapa dia? Dia lah crush aku tu Kihkih :p Hensem smart kening dia macam Zayn Malik and senyuman dia pun sama Wuuuuuu~ Hehe :p 
So, jangan simpan dalam hati, ini just sekadar kongsi cerita ketika aku berada dekat seminar tersebut okay? :p